به وب سایت ویکی کمپرسور،مرجع تخصصی معرفی انواع کمپرسور باد در ایران خوش آمدید

051-38518529

کاربرد کمپرسور باد پیستونی بر حسب محیط اجرا

کاربرد کمپرسور باد پیستونی
Rate this post

کاربرد کمپرسور باد پیستونی در صنایع مختلف مشخص شده است. ظرفیت های نسبتاً پایین هوای فشرده اغلب در صنایع کوچک کارگاهی، کارگاه های رنگ آمیزی، تعمیرگاه های اتومبیل و … دیده می شود و در سایز های 25 الی 1000 لیتری مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین کاربرد کمپرسور باد پیستونی

کمپرسور باد پیستونی از قدیمی ترین نوع کمپرسور محسوب می شود و اغلب برای مصارف کم با فشار های بالاتر استفاده می شود. کمپرسور باد پیستونی اغلب در سایز های کوچک تا 7.5 کیلووات را پوشش می دهد. کمپرسور باد پیستونی در مصارف صنعتی و تولید بطری های نوشابه و آب معدنی به میزان فشار 30 الی 40 بار را شامل می شود.

دقت کنید که کمپرسور باد پیستونی به این دلیل که صدای بالایی تولید می کند و به سیستم خنک کاری قوی مجهز نیستند نمی تواند قادر به تولید باد مداوم باشد و در نهایت به صورت دوره ای فعالیت می کند البته که دارای زمان لازم برای خنک شدن است.

از کاربرد کمپرسور باد پیستونی می تواند به قابلیت نصب در محیط های صنعتی اشاره کرد که محدود به فضا هستند. همینطور این دستگاه می تواند هوای فشرده را توزیع کرده و در سیستم های هوای مرکزی نیز از آن استفاده می شود. این دستگاه در سیستم هوای مرکزی بر اساس سیستم لوله کشی فعالیت می کند.

نحوه طراحی کمپرسور باد پیستونی به صورتی است که ناخالصی های هوا از قبیل آب و روغن را از مخزن جدا می سازد. همینطور فاصله بین مخزن و کمپرسور ایجاد می شود که شرایط خاص خود را دارد. نوع انتقال قدرت در این دستگاه به صورت کوپل تسمه ای است.

کمپرسور باد پیستونی در مدل های 500، 750، 1000، 1500، 2000 و 2500 لیتر بر دقیقه وجود دارد.

انتخاب کمپرسور باد پیستونی بر حسب کاربرد

دقت کنید که شما در انتخاب قطعات کمپرسور باد پیستونی نیاز است که دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید. بهتر است از بالاترین استانداردهای مونتاژ در طراحی کمپرسور باد پیستونی استفاده شود. معمولاً در طراحی کمپرسور باد پیستونی از پوشش رنگ مقاوم استفاده می شود و نوع الکترواستاتیک در این زمینه بسیار مناسب هستند. در تولید مخازن پمپ باد پیستونی از تکنیک جوش زیر پودری استفاده می شود. مشخص است که بوسترهای 40 بار در زمینه تولید بطری های نوشابه و آب معدنی در مدل PET استفاده می شود. همینطور می بایست به میزان ظرفیت پمپ باد پیستونی دقت ویژه ای شود. در بررسی جدیدترین کاربرد کمپرسور باد پیستونی فشار کاری نیز لحاظ می شود که اغلب بین 25 الی 40 بار است. قدرت موتور در این دستگاه بین 7.5 الی 22 کیلووات ارزیابی شده است. به طور کلی در این سیستم ها فضای درون مخزن به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حوزه های مهم کاربرد کمپرسور باد پیستونی

یکی از حوزه های بسیار مهم کاربرد کمپرسور هوای پیستونی، صنایع تولیدی است. مثلاً صنایع مربوط به خودروسازی در این گروه قرار می گیرد. همینطور صنایع مربوط به ماشین ابزار و یا صنایعی که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارند.

همینطور در صنایع فناوری مانند صنایع شیمیایی، پتروشیمی و نساجی نیز از پمپ باد پیستونی استفاده می شود. این دستگاه در صنایع حمل و نقل به خصوص در فضای ریلی و دریایی و همینطور سازه های متحرکی که به صورت صنعتی هستند کاربرد دارد.

از دیگر موارد مورد استفاده از پمپ باد پیستونی می توان به صنایع دفاعی و تاسیساتی اشاره نمود که شامل صنعت گاز است. کمپرسور هوا در لیست دستگاه های مختلف قرار دارد که برای مکش هوا در یک فشار از آن استفاده می شود و معمولاً فشار بارومتریک منطقه را نیز در نظر می گیرد و برای فشارهای بالاتر تحویل داده می شود. ­ کاربرد کمپرسور باد پیستونی این روزها بیشتر از قبل است.

کاربرد انواع کمپرسور باد پیستونی

کاربرد کمپرسور باد پیستونی بر اساس تقسیم بندی

کمپرسورها اغلب دارای رده بندی های مخصوصی هستند که هر یک در کاربرد آنها نیز دخالت ویژه ای دارد. اولین نوع تقسیم بندی این دستگاه بر اساس موتور محرک است. این تقسیم بندی به دو حالت موتور الکتریکی و سوخت فسیلی طراحی می شود. همینطور تقسیم بندی بر اساس کارکرد کمپرسورها نیز صورت می گیرد. کمپرسورها در دو بخش کمپرسورهای دینامیکی و جابجایی مثبت نیز تقسیم می شود که هر یک در کاربرد خود مورد بررسی هستند. مشخص است که تقسیم بندی کمپرسورها بر اساس پاشش روغن نیز در دو کاربرد اویل فری و اویل اینجکت هستند. تقسیم بندی بر اساس نوع خنک کاری نیز به صورت آب خنک و هوا تقسیم می شود. همینطور این دستگاه بر اساس نوه خنک کاری به دو حالت آب خنک و هوای خنک نیز تقسیم می شود.

در انتخاب صحیح پمپ هوای پیستونی نیاز است که ماکزیمم، مینیمم و متوسط مصرف ارزیابی شود. نیاز است که شرایط محیطی دما، ارتفاع از سطح دریا و رطوبت نسبی ارزیابی شود. می بایست روش های در دسترس برای خنک کاری کمپرسور در نظر گرفته شود. همینطور فاکتورهای محیطی مانند لرزش و صدا اهمیت زیادی دارد و می بایست نیازمندی ها و هزینه های اولیه و جاری نیز ارزیابی شود.

کاربرد کمپرسور باد پیستونی پیچی

کمپرسورهای پیچی نیز در مدل های رفت و برگشتی قرار دارند و در لیست انواع کمپرسورهای جابجایی مثبت هستند. این کمپرسورها گازهای ورودی را محبوس می کنند و حجم آن را کاهش می دهند که در نهایت فشار گاز افزایش می یابد. وقتی عضو متراکم کننده حرکت می کند سبب کاهش فاصله مولکول های گاز در یک ظرف می شود و در نهایت برخورد بیشتر خواهد شد و نیروی وارد شده به ظرف نیز بیشتر می شود در نهایت فشار گاز افزایش خواهد داشت. به این عضو در کمپرسور رفت و برگشتی، پیستون گفته می شود. کمپرسورهای پیچی دارای دو روتور درگیر با هم هستند و همینطور برجستگی های پیچشی و شیارهای نر و ماده مخصوص به خود دارند. کمپرسورهای اسکرو در مدل های روغن پاش و بدون روغن هستند و هر یک دارای وظایف مخصوص به خود هستند. انواع کاربرد کمپرسور باد پیستونی بر اساس فضای محیطی وجود دارد که انتخاب هر یک نیاز به دقت و بررسی دقیقی دارد.

Rate this post
یک نظر برای "کاربرد کمپرسور باد پیستونی بر حسب محیط اجرا" ارسال شده.
  1. عبدالله هاشمیان گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.